STRATEGIE WARTE PRZEMYŚLENIA

   Nie od dziś wiadomo, że nawyki kształtują nas, a my kształtujemy nawyki, na ogół własne, chociaż  czasami cudze. Nie jest to proces ani łatwy, ani szybki. Najpierw należy się zastanowić co i dlaczego chcemy zmienić, potem trzeba uzbroić się w cierpliwość, doposażyć konsekwencją i determinacją, i można ruszać w bój. Pocieszające wydaje się, że według specjalistów do „przestawiania zwrotnicy” wystarczy 21 dni, tylko. W naszym nieustannie aktywnym mózgu określone działania zapisują się w postaci synaps. Impuls nerwowy przenosi się z jednej komórki na drugą. Ponieważ jednak ten proces jest czystą chemią i elektrycznością, nasz mózg nie dokonuje po drodze żadnej  oceny pragmatycznej, moralnej czy społecznej. Stąd przyzwyczajania mogąc być dobre i złe. Na umysł wpływa  powtarzalność. To wzmacnia określone połączenia nerwowe i wtedy górują one nad pozostałymi. Czy można określić nawyki właściwe dla pośrednika odnoszącego sukcesy? Nie jest to proste jeśli odejdziemy od łatwizny typu: wstawaj rano, pościel łóżko, odpowiadaj na maile. Ale spróbujmy…

1. PASJA

Nie bardzo wiadomo co to jest i skąd się bierze, ale liderzy są pasjonatami tego co robią. To rodzaj pozytywnego napięcia, entuzjazmu, uwagi, skupienia, podwyższonej percepcji. Ta namiętność pozwala odbierać sygnały rynkowe, budować relacje, pozyskiwać nowe umiejętności i zmieniać narzędzia pracy. To wieczny głód  postępu i  gorączka zaangażowania.

2. WYTRWAŁOŚĆ

Najkrócej można powiedzieć, że pośrednik nigdy się nie poddaje, nie odpuszcza, nie rezygnuje w pół drogi. Nawet na chwilę nie straci z oczu obranego celu, jak snajper. Wielkość tarczy nie  ma znaczenia. Niezależnie od skali jest skoncentrowany na problemie tak długo, aż go rozwiąże. Chyba, że wcześniej trafi na mur (głową muru . . .).

3. PLANOWANIE

Mądre i skuteczne działanie powinna poprzedzać rozważna analiza. Z tego rodzi się mapa drogowa czy plan lotu. Każda  rozsądna marszruta musi być jednak trochę elastyczna, bowiem nie wiadomo co nas spotka po drodze. Dzieląc nawet krótki marsz na etapy, łatwiej się zorientować gdzie jesteśmy i co nam przeszkadza w osiągnięciu celu. Tworząc schematy warto je sprioretyzować, nie wszystko jest tak samo ważne tu i teraz. Będąc autorem rozkładu jazdy panujesz na bezpieczeństwem ruchu.

4. ROZWÓJ

„Na białym czarnym kreślę jakieś plamy
Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały” (SzPAL)

Wszystko rośnie.  Moje doświadczenie,  wiedza,  umiejętności. Moja firma, biuro, sieć, w końcu ja sam. Oswojenie z myślą, że jesteśmy w ciągłym procesie wzrostu pozwala (na ogół) zapomnieć o doraźnych niepowodzeniach. Nawyk myślenia pozytywnego, może zamienić potknięcie w kolejną lekcję. Banał, ale działa.

5. POCHWAŁA PROFESJONALIZMU

To musi być odruch. Na bok skromność i powściągliwość. Trzeba mówić o sobie głośno i dobitnie – jestem zawodowcem, profesjonalistą! Ten komunikat należy powtarzać jak mantrę, wykorzystując każde spotkanie z klientem. To nie zarozumialstwo. To spot reklamowy w prajm tajmie.

6. POWAŻNE TRAKTOWANIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH

To jest łatwe. Ustawić przypomnienie – FB, instagram, strona www, blog. Codziennie, co drugi dzień, raz na tydzień, w stałym rytmie. Planując dzień, zaplanuj czas dla social mediów. Nie ignoruj ich, nawet jeśli się wydaje, że nie ma żadnych nowych informacji. Zawsze coś się dzieje i narzucając sobie dyscyplinę medialną, samoczynnie zaczniesz myśleć treścią kolejnego wpisu.

7. UWAŻNOŚĆ

Umiejętność słuchania. To zarówno zwrócenie uwagi  na potrzeby klienta jak i dostrzeganie luk i niespójności w jego narracji. Słuchania to mowa ciała („nadstawić ucha”) i kontakt mentalny, ale również umiejętność zadawania właściwych pytań we właściwym momencie. Naucz się słuchać w skupieniu, niech to się stanie profesjonalnym odruchem. A wtedy inni będą z uwagą słuchać Ciebie.

Aby osiągnąć sukces w branży nieruchomościowej trzeba pracować ciężko, ale niekoniecznie 18 godzin na dobę. Może część tego czasu poświęcić kształtowaniu pożądanych nawyków?

 

Grzegorz Dobrowolski