Stowarzyszenie Pomorskie Pośredników w Obrocie Nieruchomościami zaprasza na szkolenie:
Trudne relacje z klientami – spory, ugody i skuteczne strategie dla pośredników.
(szkolenie stacjonarne)
Termin: 25 marca 2025 r. (wtorek), godz. 10.00-13.30
Miejsce: szkolenie tylko stacjonarnie – siedziba SPPON
Liczba uczestników: maksymalnie 25 osób
W pierwszym module adw. Paweł Rasmus wyjaśni, jak skutecznie dokumentować pracę z klientem, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia sporu prawnego, a także – w razie gdyby do niego doszło – dysponować odpowiednimi narzędziami do ochrony swoich praw. W tym module uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak prawidłowo zawrzeć umowę pośrednictwa w obrocie nieruchomościami oraz jak uniknąć najczęstszych błędów z tym związanych. Ponadto, dowiemy się jak należy prawidłowo (pod względem prawnym) wykonywać umowę pośrednictwa oraz jak dbać o dokumentację jej wykonania. W tej części omówione zostaną także dobre praktyki w zakresie współpracy z klientem na rynku obrotu nieruchomościami oraz najbardziej potrzebne przepisy prawne dotyczące umów pośrednictwa, ich zawierania, wykonywania oraz dokumentowania pracy.
W drugim module adw. Błażej Tachasiuk – na przykładzie konkretnych kazusów ze swojej praktyki – przybliży uczestnikom szkolenia temat sporów z klientami – zarówno w wymiarze sądowym jak i pozasądowym. W tej części uczestnicy szkolenia będą mieli okazję dowiedzieć się jakie są najczęstsze rodzaje sporów z klientami w jakich biorą udział pośrednicy nieruchomości oraz jak prowadzić spór, aby doprowadzić go do możliwie najkorzystniejszego zakończenia. Dodatkowo, omówione zostaną praktyczne rozwiązania prawne, pozwalające ograniczyć koszty i ryzyko związane z prowadzeniem ewentualnych sporów z klientami.
W trzeciej części obaj prowadzący odpowiedzą na pytania uczestników, wyjaśnią ewentualne wątpliwości i – w miarę możliwości czasowych – pogłębią te zagadnienia poruszone na szkoleniu, które okażą się dla pośredników szczególnie interesujące lub skomplikowane. Będzie też przestrzeń na wymianę spostrzeżeń odnośnie do tematu omawianego na szkoleniu.
Szczegółowa agenda szkolenia:
1. MODUŁ I – Jak dokumentować pracę z klientem (na wypadek ewentualnego sporu)
- umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami – podstawowe informacje,
- forma pisemna – czym jest (oraz czym nie jest!),
- alternatywne sposoby zawarcia umowy pośrednictwa w obrocie nieruchomościami (e-mail, forma elektroniczna – różnice),
- obowiązki pośrednika w umowie w obrocie nieruchomościami oraz ich związek z wynagrodzeniem pośrednika,
- dokumentacja pracy z klientem (wykonania umowy pośrednictwa),
- zmiany umowy, ustalenia poza umową, inne modyfikacje,
- zapobieganie sporom z klientami,
- przedłużenie czasu trwania umowy już po jej wygaśnięciu.
2. MODUŁ II – Spory w sprawach pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
- spór prawny – podstawowe informacje,
- spory sądowe i pozasądowe (ADR),
- spory w sprawach pośrednictwa w obrocie nieruchomościami – najczęstsze rodzaje (na przykładzie konkretnych kazusów),
- strategie prowadzenia sporów – czyli jak (i kiedy) prowadzić spór,
- konflikt z klientem a umowa pośrednictwa – zapobieganie sporom oraz umowy co do ich rozstrzygania,
- koszty postępowań spornych w aspekcie praktycznym,
- kalkulacja ryzyka procesowego.
3. MODUŁ III – Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia
- odpowiedzi na pytania uczestników (obaj prowadzący),
- dodatkowe wyjaśnienia co do kwestii niezrozumiałych lub szczególnie istotnych,
- wymiana doświadczeń odnośnie sporów na linii pośrednik – klient.
Szkolenie poprowadzą:
– adwokat Paweł Rasmus
Prawnik specjalizujący się w bieżącej obsłudze i doradztwie transakcyjnym dla przedsiębiorców, między innymi, z branży nieruchomości. Stawia na biznesowe podejście do problemów Klienta i perfekcyjną komunikację. Lubi mówić, że tłumaczy z prawniczego na polski. W swojej praktyce zawodowej, związanej z nieruchomościami, pomaga inwestorom, pośrednikom i deweloperom rozwijać biznes i skutecznie radzić sobie z ryzykiem prawnym, legalnie i efektywnie tworzyć i rozwijać biznes oraz przeprowadzać strategiczne inwestycje. Pomaga w wyzwaniach prawnych związanych z krajowym i międzynarodowym obrotem handlowym oraz transakcjach i restrukturyzacjach przedsiębiorstw z różnych dziedzin biznesu. Wyróżnia się skutecznością i kreatywnym podejściem do rozwiązywanych problemów. Dzięki temu, często potrafi znaleźć rozwiązanie pozornie beznadziejnej sytuacji. Doświadczenie zdobyte przy transakcjach i kontraktach handlowych o wartości kilkuset milionów złotych, pozwalają Mu na dobór odpowiednich rozwiązań prawnych, uwzględniających realia biznesowe i specyfikę działalności Klienta.
– adwokat Błażej Tachasiuk
Głównym przedmiotem praktyki zawodowej Pana Błażeja są szeroko rozumiane postępowania sporne – od tradycyjnego zastępstwa klientów przed sądami, poprzez mediacje, arbitraż, spory korporacyjne, ADR ( Alternative Dispute Resolutin) i negocjacje, aż po wsparcie w zarządzaniu sporami pozasądowymi i szacowanie ryzyka procesowego. Pan Błażej to profesjonalista, który cechuje się odwagą, zdecydowaniem i solidnością. Jest zdeterminowany w obronie swoich Klientów i gotów do walki o ich prawa. Charakteryzuje się niezłomnością i zaangażowaniem, co pozwala mu na skuteczne reprezentowanie swoich Klientów w sądzie. Jego zaangażowanie i oddanie sprawie zapewniają Klientom poczucie bezpieczeństwa i pewność, że ich sprawa jest w dobrych rękach. Doświadczenie zdobyte w ponad 1000 postępowań spornych pozwala mu opracowywać skuteczne rozwiązania dla podejmowanych wyzwań.
Cena za udział w szkoleniu:
- Członkowie SPPON (wyłącznie) – 240,00 zł brutto,
- pozostałe osoby – 390,00 zł brutto.
W przypadku zgłoszenia minimum 5 osób na szkolenie – pod warunkiem wystawienia na wszystkich zgłoszonych uczestników jednej faktury – dodatkowy rabat w wysokości 10%.
– ZAPISY I WPŁATY – formularz elektroniczny: KLIKNIJ!
– ZAPISY i WPŁATY – formularz “tradycyjny”: Formularz zgłoszeniowy – pobierz!
- wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego –
- przesłanie potwierdzenia wpłaty, konto: mBank 13 1140 2017 0000 4902 1295 8497.
Warunki rezygnacji – rezygnacja tylko w formie pisemnej: na 14 dni przed datą szkolenia – zwrot wpłaty w wysokości 100%, na 13-7 dni przed szkoleniem – zostanie pobrana opłata w wysokości 50%. Brak pisemnej rezygnacji i nie wzięcie udziału w szkoleniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału. Brak wpłaty nie jest jednoznaczny z rezygnacją.
Skontaktuj się z biurem SPPON: sppon@sppon.pl, 501 614 120