Stowarzyszenie Pomorskie Pośredników w Obrocie Nieruchomościami zaprasza na szkolenie:

RODO, AML, Sygnaliści + PEŁNA DOKUMENTACJA!
(szkolenie stacjonarne)

Termin: 3 grudnia 2024 r. (wtorek), godz. 9.00-17.00

Miejsce: szkolenie tylko stacjonarnie – Gdynia/Sopot/Gdańsk

 

Szkolenie w formule warsztatów dedykowane pośrednikom w obrocie nieruchomościami.
Jeśli nie masz jeszcze wdrożonych procedur związanych z RODO, AML/CTF oraz ochroną sygnalistów lub chcesz upewnić się, że wszystko robisz dobrze – te warsztaty są dla Ciebie.
Szkolenie z pełną dokumentacją (wzorami dokumentów dostosowanymi do biur zajmujących się pośrednictwem w obrocie nieruchomościami) wraz z omówieniem, jak należy je wypełnić.
Poprowadzone będzie przez radcę prawnego Ewę Klos-Rychter z uwzględnieniem w szczególności aspektów praktycznych tak, aby po jego zakończeniu wdrożenie dokumentacji było nieskomplikowane i nie budziło wątpliwości.
Po tych warsztatach i odrobinie nakładu czasu na uzupełnienie dokumentacji będziesz spać spokojnie.

Program szkolenia:

I. RODO – czyli jak działa ochrona danych osobowych w Twojej firmie. Wdrożenie RODO w prostych krokach.

Ochrona danych osobowych to fundament działania Twojej firmy. Wdrożenie procedur i zapoznanie pracowników z zasadami ochrony danych osobowych w Twojej firmie to priorytet. Efekty braku wdrożenia procedur są widoczne gołym okiem – nieprawidłowy adresat maila, niezaszyfrowana wiadomość, wyciek danych, zgubienie umowy pośrednictwa – to powody do kontroli UODO. Wszystkich tego typu zdarzeń możesz uniknąć, a na pewno możesz zminimalizować ryzyko ich wystąpienia. W razie kontroli wykażesz natomiast, że posiadasz pełną dokumentację.

  1. Analiza zbiorów danych osobowych, które posiadasz w swoim biurze – ile zbiorów posiadasz, jak są zabezpieczone, jak długo możesz przechowywać dane.
  2. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych.
  3. Zgody na przetwarzanie danych osobowych – czy Twoi klienci muszą udzielać zgód i w jakim zakresie, analiza treści umów pośrednictwa i załączników do umów pośrednictwa.
  4. Klauzule informacyjne – podstawowy obowiązek przedsiębiorcy, wypełniasz?
  5. Umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  6. Czy posiadasz kompletną dokumentację – analiza wzorów dokumentów wraz ze wskazówkami dotyczącymi ich wypełniania.
  7. Inspektor ochrony danych osobowych – czy jest Ci potrzebny?
  8. Dostęp do danych osobowych przez Twoich pracowników – omówienie dokumentów, które powinni podpisać.
  9. Anonimizacja dokumentów, współpraca z innymi podmiotami.
  10. Check lista – podsumowanie Twoich obowiązków i działań do wykonania.

W skład oferowanej dokumentacji wchodzą wzory dokumentacji wymaganej przez rozporządzenie RODO:

  1. Podstawowe dokumenty:
  • Analiza ryzyka (wzór z przykładami, do indywidualnego dostosowania, do dostosowania – uproszczona metoda jakościowa),
  • Polityka bezpieczeństwa danych osobowych (wzór z przykładami, do indywidualnego dostosowania),
  • Załącznik do polityki bezpieczeństwa – Instrukcja postępowania w razie wystąpienia incydentu bezpieczeństwa.
  1. Rejestry, instrukcje, w tym:
  • Rejestr czynności przetwarzania danych osobowych (wzór z przykładami, do indywidualnego dostosowania).
  • Rejestr sprzętu informatycznego, oprogramowania oraz licencji (do uzupełnienia).
  • Rejestr telefonów (do uzupełnienia).
  • Rejestr pracowników upoważnionych do dostępu do danych osobowych (do uzupełnienia).
  • Rejestr podmiotów, z którymi zawarto umowę powierzenia danych (do uzupełnienia).
  • Rejestr naruszeń bezpieczeństwa informacji – wzór.
  • Rejestr udostępnień danych osobowych innym podmiotów – wzór.
  • Rejestr wniosków w sprawie realizacji praw osób, których dane są przetwarzane – wzór.
  • Instrukcja zarządzania systemem informatycznym – przykładowy spis treści, instrukcja powinna być sporządzona przez informatyka.
  1. Dokumenty dla pracowników
  • Upoważnienie dla pracownika do przetwarzania danych osobowych.
  • Oświadczenie współpracownika o zachowaniu poufności i przestrzeganiu zasad przetwarzania danych osobowych.
  • Lista przeprowadzonych szkoleń – wzór.
  1. Załączniki do umowy pośrednictwa.
  • Obowiązkowy załącznik – klauzula informacyjna.
  • Ewentualnie zgody na poszczególne czynności przetwarzania danych osobowych.
  • Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych – wzór.

II. AML/CTF

Szkolenie dedykowane pośrednikom w obrocie nieruchomościami.
Certyfikat ważny przy kontroli GIIF.

Na szkoleniu omówione zostaną wszystkie obowiązki pośredników w obrocie nieruchomościami objęte ustawą AML/CFT.

Każdy podmiot podlegający ustawie AML jest zobowiązany do odbywania cyklicznych szkoleń. Szkolenie spełnia wymogi ustawowe, a stosowny certyfikat jego ukończenia będzie mógł być okazany przy okazji ewentualnej kontroli GIIF.

Program warsztatów:

  1. AML – ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu z dnia 1 marca 2018 r.
  2. Pośrednik jako instytucja obowiązana – w jakim zakresie pośrednik powinien wypełniać obowiązki wynikające z ustawy.
  3. Klasyfikacja obowiązków wynikających z ustawy AML.
  4. Obowiązki związane z zatrudnianiem pracowników (w tym agentów).
  5. Obowiązki związane z zawieranymi umowami pośrednictwa, oświadczenia PEP (osoby zajmujące eksponowane stanowiska polityczne).
  6. Beneficjent rzeczywisty i obowiązki z nim związane.
  7. Prowadzenie dokumentacji.
  8. Analiza transakcji – w jakim zakresie jest obowiązkowa.
  9. Kiedy i na co należy donieść do GIIF?
  10. Obowiązki wynikające z AML a RODO.
  11. Jak prawidłowo prowadzić dokumentację – omówienie dokumentów i sposobu ich wypełniania.
  12. Check lista – podsumowanie Twoich obowiązków i działań do wykonania.

W skład dokumentacji wchodzą wzory dokumentacji wymaganej przez ustawę AML/CTF:

  • Ocena ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu (wzór z przykładami, do indywidualnego dostosowania) – uproszczona metoda jakościowa.
  • Procedura wewnętrzna (wzór do dostosowania – dla spółek oraz dla jdg).
  • Procedura anonimowego dokonywania zgłoszeń (wzór do dostosowania).
  • Wymagane analizy.
  • Oświadczenia PEP (komplet dla osób fizycznych oraz dla osób prawnych).
  • Oświadczenia pracowników i współpracowników, wymagane wykazy.

III. Ochrona sygnalistów- nowe przepisy.
1. Dlaczego pośrednicy muszą wdrożyć ustawę o ochronie sygnalistów.
2. Kto to jest sygnalista.
3. Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa.
4. Zgłoszenia zewnętrzne.
5. Ochrona sygnalistów.
6. Sygnaliści a RODO.
7. Dokumenty powinien posiadać przedsiębiorca w zakresie ochrony sygnalistów.

  • Procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych.
  • Rejestr zgłoszeń wewnętrznych.
  • Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych dla osoby wyznaczonej do obsługi zgłoszeń sygnalistów.
  • Klauzula informacyjna dla sygnalisty.
  • Wzór karty zgłoszenia.
  • Oświadczenie dla pracowników.

Szkolenie poprowadzi: radca prawny Ewa Klos-Rychter

radca prawny oraz aktywny zawodowo pośrednik (licencja nr 2770), od 20 lat zawodowo związana z obsługą rynku nieruchomości, analityk rynku nieruchomości, specjalistka w zakresie prawa obrotu nieruchomościami, uznana negocjatorka umów i praktyk sądowy. Od 2006 roku właścicielka Kancelarii Prawnej oraz Biura Obrotu Nieruchomościami KLOS. Wykładowca na wyższych uczelniach, wykładowca na licznych szkoleniach, prelegent na konferencjach poświęconych rynkowi nieruchomości, trener na kursach przygotowujących do pracy w pośrednictwie. Autorka wielu publikacji dotyczących m.in. analizy sytuacji na rynku nieruchomości, oceny stanu prawnego nieruchomości. Zaangażowana w rozwój zawodu oraz środowiska pośredników w obrocie nieruchomościami. W latach 2005-2009 Prezes Dolnośląskiego Stowarzyszenia Pośredników w Obrocie Nieruchomościami DOSPON. W latach 2011-2013 członek Zarządu Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości, w latach 2009-2013 członek Komisji Odpowiedzialności Zawodowej pośredników w obrocie nieruchomościami. Laureatka wielu nagród, m.in. Złotej Odznaki Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości, Medalu XX–lecia Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości, dwóch wyróżnień za wkład w rozwój profesji pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz rynku nieruchomości.

 

Cena za udział w szkoleniu (wraz z dokumentacją, przerwą kawową i ciepłym posiłkiem (zupa):

  • Członkowie SPPON (wyłącznie) – 699,00 zł brutto,
  • pozostałe osoby – 999,00 zł brutto.

W przypadku zgłoszenia minimum 5 osób na szkolenie – pod warunkiem wystawienia na wszystkich zgłoszonych uczestników jednej faktury – dodatkowy rabat w wysokości 10%.

– ZAPISY I WPŁATY – formularz elektroniczny: KLIKNIJ!

– ZAPISY i WPŁATY – formularz “tradycyjny”:

Warunki rezygnacji – rezygnacja tylko w formie pisemnej: na 21 dni przed datą szkolenia – zwrot wpłaty w wysokości 100%, na 20-10 dni przed szkoleniem – zostanie pobrana opłata w wysokości 50%. Brak pisemnej rezygnacji i nie wzięcie udziału w szkoleniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału. Brak wpłaty nie jest jednoznaczny z rezygnacją.

Skontaktuj się z biurem SPPON: sppon@sppon.pl, 501 614 120